Eth nòste projècte ei Aran. Aran ès tu

Unitat d’Aran denuncia que la “Ley de Transitoriedad” ignora los derechos de Aran

Unitat d’Aran manifiesta su rechazo al texto presentado en el Parlament de Catalunya por Junts pel Sí, i la CUP, donde se conculcan y contradicen los derechos de los araneses recogidos en la Ley de Aran aprobada en 2015.

Tras conocerse el contenido de la “Ley de Transitoriedad Jurídica y Fundacional de la República” presentada por los grupos de Junts pel Sí y la CUP, el Secretario General de Unitat d’Aran, Paco Boya, ha manifestado la intención de su partido de solicitar la convocatoria de un pleno extraordinario del Conselh General d’Aran para evaluar la situación.

Boya ha lamentado que en todo este proceso, desde su inico hasta llegar a las denominadas  leyes de desconexión, de las que forma parte la Ley de transitoriedad Jurídica, no haya existido ningún contacto oficial con el Pleno del Conselh Generau para explicar los tiempos y, sobre todo, la situación política y social de Aran en este proceso.

Llegados a este punto, la aparición de la Ley constata que, con el redactado actual, los araneses no podrían ejercer su derecho a decidir, recogido en la Ley de Aran de  1/2015”, manifestaba Boya y añadía que “si atendemos al capítulo 2 de esta ley de desconexión, en el que se fija que el principio de soberanía reside, únicamente, en el pueblo de Catalunya comprobamos que, por tanto, se niega la  existencia del pueblo aranés y la posibilidad que los araneses tengan la potestad de elegir, en el caso de que se produzca un cambio en el status quo territorial actual en Catalunya”. Un hecho que para Unitat d’Aran “contradice a aquellos que defienden un segundo referéndum específico para Aran, que obviamente no podrá producirse si atendemos a esta definición de soberanía”.

Unitat d’Aran ha lamentado además que, según esta nueva ley, la Ley de Transitoriedad jurídica (ni tampoco según la Ley del Referendum), la nueva figura del Síndic Electoral de Aran, sea elegido a propuesta del Síndic d’Aran, rompiendo así la neutralidad y las garantías de un modelo electoral largamente discutido, y que debería haberse reformado por mandato de la Ley de Aran 2015 pero no se hizo, constatando además con esta injerencia política que aún será menos equitativo.

Aran, 30 de agosto de 2017

 

Unitat d’Aran denóncie qu’era “Lei de Transitorietat” ignòre es drets d’Aran

Unitat d’Aran manifèste eth sòn refús ath tèxte presentat en Parlament de Catalunya per Junts pel Si, e era CUP, a on s’ignòren e contradiden es drets des aranesi recuelhudi ena Lei d’Aran aprovada en 2015.

Dempús de coneisher-se eth contengut dera “Lei de Transitorietat Juridica e Fondacionau dera Republica” presentada pes grups Junts pel Si e era CUP, eth Secretari Generau d’Unitat d’Aran, Paco Boya, a manifestat era intencion deth sòn partit de sollicitar era convocatòria d’un plen extraordinari deth Conselh Generau d’Aran entà avalorar era situacion.

Boya a lamentat qu’en tot aguest procès, des deth sòn inici enquia arribar as nomentades leis de desconnexion, des que ne forme part era “Lei de Transitorietat Juridica”, non age existit cap contacte oficiau damb eth Plen deth Conselh Generau entà explicar es tempsi e, sustot, era situacion politica e sociau d’Aran en aguest procès.

Arribadi ad aguest punt, era aparicion dera Lei constate que, damb era redaccion actuau, es aranesi non poderien exercir eth sòn dret a decidir, recuelhut ena Lei d’Aran de 1/2015”, manifestaue Boya e ahigie que “s’atiem ath capítol 2 d’aguesta lei de desconnexion, en qué se fixe qu’eth principi de soberania residís, unicament, en pòble de Catalunya verificam que, per tant, se nègue era existéncia deth pòble aranés e era possibilitat qu’es aranesi agen era potestat d’escuélher, en cas que se produsisque un cambi en status quo territoriau actuau en Catalunya”. Un hèt qu’entà Unitat d’Aran “contraditz ad aqueri que defenen un dusau referendum especific entà Aran, qu’evidentament pas poderà produsir-se s’atiem ad aguesta definicion de sobeiranetat”.

Unitat d’Aran a lamentat ath delà que, segontes aguesta naua lei de transitorietat juridica, era naua figura deth Sindic Electorau sigue trigada a propòsta deth Sindic d’Aran, trincant atau era neutralitat e es garanties d’un  modèl electorau longament discotit, e qu’aurie d’auer-se reformat per mandat dera Lei d’Aran de 2015 mès que non se hec, en tot constatar tanben damb aguesta ingeréncia politica, qu’encara serie mens equitatiu.

Aran, 30 d’agost de 2017